miercuri, 5 octombrie 2011

Cozonac de casa

Reteta am gasit-o pe un blog,dar nu-mi amintesc unde nu as vrea sa copiez pe nimeni dar mi-a placut ft mult reteta si cum eu nu sunt o experta in pregatirea cozonacului,nu am putut rezusta tentatiei,
Am revizitat putin reteta,am inlocuit umplutura cu crema nutella si nuci deoarece noi suntem fan nutella;
Asadar va prezint un cozonac simplu rapid si gustos;
Ingrediente:
550g faina alba
100g zahar
10g drojdie proaspata
60g unt
o jumatate lingurita de sare
Umputura:
200g nuca macinata
50g cacao
100g zahar
1 lingurita scortisoara
lapte cat cere pt a obtine  consistenta 
Pt uns:
1 galbenus + 2 linguri de lapte
Preparare:
Drojdia se amesteca cu o lingura de zahar+50ml lapte si putina faina ,omogenizam si lasam la crescut;
Dupa dospire,adaugam celelate ingrediente,framantam si lasam la dospit ,cam o ora si jumatate;
Impartim aluatul in 4,umplem cu crma pregatita,in cazul meu 200g nutella si 200g nuci,rulam impletim si depunem in tavile unse si tapetate;
Lasam la dospit pt 30 minute,ungem cu amestecul de galbenus si lape,si dam la foc mediu pana se rumenesc;170-180°C timp de 35-40 minute;
va garantez ca a iesit deosebit de pufos si bun;

Un comentariu:

  1. cozonacii de casa sunt deliciosi....Foarte frumos ti-au crescut!Pupici

    RăspundețiȘtergere