marți, 6 septembrie 2011

Foi cu crema caramel si glazura de ciocolata


Astazi am gasit aceasta reteta in blogul http://cumimiinbucatarie.blogspot.com/,un blog minunat pe cae eu il urmaresc foarte des;
Ingrediente:
2 oua
10 linguri zahar
10 linguri lapte
10 linguri ulei
1 pachet praf de copt sau amoniac pt dulciuri
Crema:
2 oua
100g amidon
350g zahar
1 litru lapte
200g unt
Mod de preparare foi:
-mixam ouale cu zaharul pana devin crema,adaugam uleiul lingura dupa lingura mixand dupa fiecare,adaugam laptele mixand in continuare,iar la sfarsit incorporam faina amestecata cu praful de copt sau amoniac;
Aluatul obtinut il impartim in 4 bucati,pe care le intindem pe dosul tavii;
Coacem foile in fornul preincalzit 180°C,pana devin colorate;
Crema:
-caramelizam zaharul la foc domol,pana devine lichid,dar fara al arde;
-separat mixam ouale cu amidonul si 200 ml lapte,mixand bine,fara a forma cocoloase;
-cand zaharul s-a topit,turnam laptele ,omogenizam si incorporam amestecul de lapte ,oua si amidon,omogenizam totul amestecand incontinuu,pana crema se ingroasa,dam crema de pe foc,adaugam untul si amestecam bine pana la topirea acestuia;
Turnam crema peste foi,deasupra presam o greutate,asa foile se vor fragezii;
-deasupra turnam glazura de ciocolata sau zahar pudra si servim dupa cateva ore;

3 comentarii:

  1. Chiar azi am intrat si eu la Mimi, dar asta mi-a fugit....vad ca arata tare bine si mie imi place mult caramelul....nu prea am rabdare cu coptul foilor...vad ca tie ti-au iesit foarte bine!!!
    Pupici si o seara placuta!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Adevarat trebuie sa ai multa rabdare,dar rezultatul este pe masura!Multumesc Petronela!!

    RăspundețiȘtergere