joi, 9 iunie 2011

Tort diplomatic cu visine



Ingrediente:
Pandispan:
4 oua intregi
150g zahar
150g faina
sare
o jumatate teaca de vanilie
unt si faina pt tapetarea tavii
Pt foaia frageda si crocanta:
1 pachet de 250g foaie frageda din comert
Pt crema:
250ml frsca lichida
30g zahar farin
4 oua
40g faina
500ml lapte
100g zahar
o jumatate teaca de vanilie
coaja de la o jumatate de lamaie
Pt insiropat:
Personal am folosit 30ml visinata in care am adaugat 100ml apa
pt decor am folosit visine proaspete si visine insiropate
in plus o mana de fulgi de ciocolata amara


Mod de preparare:
In primul rand foaia frageda am intins-o bine cu facaletul,am nivelat si am intepat cu furculita toata suprafata;
Am decupat 2 cercuri de 24 cm,si le-am copt intr-o tava unsa si tapetata timp de 20 minute cam la 180°C ,intorcandu-le pe ambele parti;
Am pregatit pandispanul:Mixam ouale intregi cu putina sare,adaugam treptat zaharul,mixand incontinuu pana cand isi dubleaza volumul,adaugam faina amestecata cu semintele din teaca de vanilie,amestecand cu atentie;
Ungem o tava cu diametrul 24cm,cu unt si faina,adaugam compozitia si introducem in cuptorul cald 35'la 170°C;
Cand sa copt blatul il lasam la racorit,dupa care il taiem in trei parti egale;
Crema:Laptele il punem la fiert cu teaca de vanilie si coaja de lamaie,separat mixam bine galbenusurile cu zaharul,adaugam faina ,iar la sfarsit laptele fiert si strecurat,amestecand incontinuu;Punem din nou vasul pe foc,pana crema devine densa;
Dupa racire o amestecam cu frisca batuta in prealabil cu zaharul farin,omogenizam si trecem la montajul tortului;
Visinata o diluim cu apa si o folosim pt insiroparea blatului de pandispan!
Montajul:
Pe un platou pe care l-am uns cu crema asezam o foaie frageda,o fixam bine cu crema,asezam deasupra un alt strat de crema,acoperim cu o foaie de blat,crema,visine din sirop si eventual siropul acestora,un alt blat,crema,etc,cel de-al treilea blat cu crma si visine iar deasupra asezam foaia frageda,nivelam cu crema tinand de-o parte crema pt decor,decoram cu visine si fulgi de ciocolata!
Pofta buna!

10 comentarii:

  1. buonissima !! sei proprio brava! :-)

    RăspundețiȘtergere
  2. Un tort foarte bun. Imi notez reteta!
    http://www.damilena.com/

    RăspundețiȘtergere
  3. Hai un blog carinissimo e ti seguo volentieri!
    Se ti va di dare un'occhiata al mio piccolo mondo,sei la benvenuta!Lo trovi qui!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce-mi place "diplomaticul" tau !
    Felicitari .
    Pacat ca nu ai facut mai multe poze....

    RăspundețiȘtergere
  5. che buona!!!!!
    davvero una splendida torta...si mangia anche con gli occhi.....
    brava!!!
    a presto,
    ciaoooooooooooooo

    RăspundețiȘtergere
  6. che delizia!! è bellissima!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Che delizia tesoro, complimenti!

    RăspundețiȘtergere
  8. Che buona e anche bella!!!
    Ti seguo con piacere e se ti va passa a trovarmi.
    A presto

    RăspundețiȘtergere