marți, 10 noiembrie 2009

ciorba de fasole-cea adevarata

FASOLEA,magnifica insotire pt carnaciorii mei proaspeti si pt rasolul afumat.Gata am hotarat pt astazi o fasole slaita si bineinteles pt sotul meu,o ciorba de fasole cu rasoale afumate!!!!
-Fasole sleita sau icrele de fasole:
-fasolea se pune la inmuiat cu o seara inainte


-a doua zii se fierbe(eu o fierb cu o ceapa intreaga si un ardei gras galben,pe care le scot dupa fierbere),se scurge bine,pana se zvanta si se raceste,
-dupa care se ia fasolea si se bate cu mixerul electric(mai modern si mai rapid),pana devine piure,se sareaza ,se pipereaza,se toarna ulei de masline cam 150ml,pana devine pufoasa,se picura din cand in cand zeama de la o lamaie(optional);
-in fasole se poate adauga ceapa rosie de apa,tocata marunt sau (asa cum am pregatit eu),carnaciori,suc de rosii si-o ceapa rosie inabusita;
-Am servit-o cu acest sos deasupra,si a avut un succes deosebit!

Ingrediente:

Ciorba de fasole:
  • 1kg fasole boabe
  • 1 ciolan afumat
  • 1 morcov
  • 2 cepe,o telina
  • rosii coapte-2
  • sare,piper,otet(eventual),cimbru si patrunjel
Mod de preparare:
  1. seara se pune fasolea la inmuiat sa se umfle
  2. se pune fasolea si ciolanul la fiert intr-o oala incapatoare
  3. dupa o ora de fiert,acoperit,la foc mic,cand se desprind pielitile de pe boabe si carnea de pe os,se adauga ceapa ,zarzavatul,si rosiile
-se mai lasa la fiert cam o ora,carnea se desface de pe os si se portioneaza,se mai lasa sa scada putin,dupa care se termina ciorba cu un amestec de patrunjel,cimbru si tarhon!
A si sa nu uitam se serveste alaturi de o portie zdravana de muraturi,si fiecare si-o acreste dupa gust si placere cu otet de mere!
-Nimic nu-i mai bun decat o portie zdravana de ciorba de fasole alaturi de-o parnaie de muraturi acre!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu